06/Tisdag 07.2010

Life will smile for you

05/Måndag 07.2010

Första dagen i Collioure. Började dagen med en promenad i byn. Köpte med oss frukost på vägen tillbaka och njöt av att allt var så himla vackert och fridfullt. Vi bestämde oss för att ta tag i alla måsten på en gång, så vi åkte iväg för att köpa mat för hela vistelsen. Tror inte någon av oss förstod från början hur mycket mat vi skulle behöva. När vi var klara var vi tvugna att ta en taxi hem för vi klarade inte av att bära alla kassarna själva.

Resterande av dagen låg vi på stranden och hade det jäkligt gött. Lagade en smaskig tacomiddag och på natten dansade vi på stranden. Helt underbart.

04/Söndag 07.2010

Då var det dags. FRANKRIKE!
Vi lyckades med nöd och näppe ta oss till västerås med sista bussen.
När vi kom fram klarade vi precis viktgränserna på bagaget.
Och när vi väl var inne, fick vi veta att planet var två timmar försenat. Men inte gjorde det oss något. Vi utforskade flygplatsen och hade det allmänt lugnt, skönt och bra.

Klockan tre landade vi i Barcelona och hade bokat en taxi som skulle plocka upp oss. Han hade tydligen inte haft lust och vänta på vårat flyg så vi kliade oss fundersamt i huvudet och undrade vad vi skulle göra där mitt i natten och hur vi nu skulle ta oss till Collioure. Vi lyckades få tag på en inte allt för dyr taxi och rullade på mot slutdestinationen.

Det är en spännande känsla, när man sitter där i en bil, mitt i natten, flerafleraflera mil hemifrån och lägger sitt öde i någon annans händer. Litar blint på att denna man ska köra en till rätt plats. Svischar förbi vägskyltar med namn och ord man inte förstår. En tull här, en tull där. Gasar igenom, tankar lite. Ja, ingen oro, men ändå är man handlös och det är chauffören som tar kontroll och styr.

28/Måndag 06.2010

Denna underbart vackra och fantastiska dam har stått ut med mig sen mitten på sommaren 2006. Eftersom det var nästan exakt 4 år sen, på dagen, bestämde vi oss föra att fira lite. Vi firade med lite sallad på kajen och bio.

När jag tittar tillbaka på våra fyra år tillsammans blir jag både varm i hjärtat, lite fundersam och otroligt stolt. Vi har båda gått igenom otroligt mycket jobbigt under åren men har på något vis alltid lyckats lyfta upp varandra. One way or another. Samtidigt har vi accepterat våra olikheter och att vi inte handskas med problem äns i närheten på samma sätt.

Det känns som det var evigheter sen vi pratade om dead sushi fish och thirsty sushi fish. Drev med en gemensam vän och någonstans bland allting lyckades bli bra vänner.

Men såhär fyra år senare står vi här som två starka, självständiga kvinnor. Fyllda till bredden med livsglädje och växer fortfarande så det knakar. Det är underbart.

Fyra år med många fina minnen. Och en evighet framför oss.

25/Fredag 06.2010

Midsommar firades ute på Johans land. Vi började med en stadig frukost utomhus. Sen åkte vi ut på sjön med båten för att vindsurfa lite. Riktigt sweeeet. Efter det tog vi flickor på oss uppdraget att fixa en midsommarstång, medans männen lagade mat. Efter att ha slagit samman våra kloka hjärnor hade vi en stilig stång i parasoll hållaren, täckt med ormbunkar. Vi drog till med en riktigt snapsig lunch, med visor och kralliga röster. Svensk midsommar! Efter det väntade någon form av femkamp. Lite krocket, prickskytte, blåsrör, pilkastning m.m. Det spårade mest och vinnaren är fortfarande oklar. Till kvällen blev det kvällsdopp, varesig man ville eller inte. Efter det en härlig middag och ännu mera snaps, visor och festligheter.

24/Torsdag 06.2010

Åkte på en liten roadtrip med Åsa. Vi for ut på landet, ropade på kossorna och spelade pingis, beer pong, kubb och diverse andra spel där flickorna ständigt utklassade grabbarna.