15/Torsdag 07.2010

Så var det dags att fara hem igen. På gott och ont. Det var skönt, men ändå inte. En helt underbar resa har vi haft tillsammans. Lagom mycket av allting. Tack ska ni ha, alla rara människor

14/Onsdag 07.2010

Idag var vi lite smygbakis. Det var kul. Vi dansade dansen med främlingar, fixade tågbiljetter och ibland, ibland åt man barkar. Bara för att. I alla fall Jacob. Vi powernapade lite som vanligt. Eller snarare Jocke och Darja powernapet och vi hann inte somna. Som vanligt. Åt underbart god middag på någon slags pizzeria med svettig personal och för hög musik. Men det var okej för dom spealde kings of leon. Lite valfri dryck på copacabana. Vi ville verkligen inte åka hem. Kvällen avslutades på piano baren med cirkus en litersöl glas.

13/Tisdag 07.2010

Började kvällen på stranden. Fortsatte mot indigo. Inget gick nog riktigt rätt för någon denna natt.

12/Måndag 07.2010

Idag var vi glada och åt gott. Melon till lunch och på kvällen, till solnedgången (som vi tyvärr precis missade), följde osten, kexen och vinet med oss upp på berget. Genom lundar, väderkvarnar och vingårdar. Jäklar vad jag gillar detta ställe!

11/Söndag 07.2010

Flöt runt på madrasserna mest hela dagen. På kvällen nalkades VM-finalen. Grannen sjöng för fulla muggar om viva espanga, knäckte champagnen och allt innan matchen satt igång. Jag och Madde som så gärna ville att Holland skulle vinna, satt lite funderamt under hans fönster och undrade vad han sysslade med. Att ta ut segern i förskott har ju aldrig varit en bra grej. Tyvärr gjorde han rätt i det denna gång. Och vilket liv det blev när Spanien vann. Collioure ligger väldigt nära gränsen till spanien så självfallet höll alla på stället på Spanien. Lite ångrade vi att vi inte åkt över gränsen för att se spektaklet i spanien, såhär i efterhand.

10/Lördag 07.2010

Slapp dag på stranden. Middag på mysigaste restaurangen och en helt helt fantastisk kväll indigo. Jösses vilken klubb! Högst upp i bergen, open air, grym musik och jäkligt fint sällskap. Dansade till klockan sex på morgonen utan ens en tanke att kolla på klockan.

09/Fredag 07.2010

Chillade på stranden medans Martin och Jocke cyklade upp för bergen. En gnutta avundsjuk var jag. Istället åt vi goda crepes och fixade blodbad på hela stället. Blev inkörd brevid köket där en fransk kock skulle hjälpa mig med den kvaddade tån. Han sa något på franska och av hans kroppspråk att dömma verkade det som att han ville rycka av nageln. Med ett likblekt ansikte flämtade jag ur ett "no. nonono." och höll tummarna för att han skulle förstå.

Istället för att gå tillbaka till stranden efteråt la vi oss på muren utanför huset och läste/sove/hade det allmänt härligt. På kvällen åt vi gott och avslutade med ost, kex och vin. Som vanligt. Underbara frankrike.

08/Torsdag 07.2010

Ännu en lugn och mysig dag på stranden. På kvällen strosade vi runt i staden och åt och drack spännande saker på copacabana.

07/Onsdag 07.2010

Började dagen med den lokala marknaden. Fyndade lite fina saker.
Resten av dagen låg vi på stranden, flöt runt på luftmadrasserna eller hoppade från piren.
På kvällen åt vi finfin middag och traskade hela vägen till Indigo. Det var en fin tanke, från början. Men när vi fann oss själva i ett kolsvart mörker påväg upp mot något berg längst med en bilväg utan lampor.. Ja, då kändes tanken inte lika bra längre. Ännu mindre när Darja lyckades trampa i någon mysko växt som resulterade i minimala stickor över hela hennes ben och händer som senare satte sig under mina naglar när jag försökte pilla bort dom. När vi tillsist kom fram var stället nästan tomt. Ett litet äventyr blev det ju i alla fall! Alltid något.